Volkswagen heeft de de elektrische Golf, de e-Golf, vernieuwd. De belangrijkste vernieuwing is de vergroting van het bereik. Tijd dus voor de autojournalisten om de e-Golf in 2017 weer eens aan de tand te voelen.
Het mag dan een tot elektrische auto omgebouwd model zijn, het heeft ook voordelen om een e-Golf te rijden. Zo krijg je een fijn rijdende, comfortabele, goed afgewerkte auto die praktisch is, 136 pk levert, en waarmee je geen statement maakt. Je hoeft er alleen een beetje bagageruimte voor in te leveren. Maar of het verhoogde bereik van 300 km (theoretisch, praktisch 200 km) voldoende is voor het doel waarvoor je de auto gaat rijden is natuurlijk de vraag. De 4% bijtelling is in ieder geval erg aantrekkelijk, dus financieel is het een no-brainer voor zakelijke rijders. Maar er is een maar: er komt een volledige nieuw ontwikkelde elektrische Volkswagen, die naast de “gewone” Golf 8 (2018) geïntroduceerd zal worden. Dit is dus de laatste e-Golf.
Review Volkswagen e-Golf door Autovisie
Testredacteur Dries van Elzen van Autovisie ging op pad met de elektrische Duitser. Wat hij er van vindt, zie je in de onderstaande video.
Review Volkswagen e-Golf door Autoweek
Marc Klaver van Autoweek reed de e-Golf. Zijn videoverslag bekijk je hieronder.
Review e-Golf vs. Opel Ampera-e door ANWB
De ANWB pakt het slimmer aan, door de e-Golf te vergelijken met de nagelnieuwe Opel Ampera-e, een auto die van af de grond af aan ontworpen is als elektrische auto.