Van de populaire Golf 7 komt ook een versie met een stekker in plaats van een tankdop. Deze elektrisch aangedreven E-Golf zal voorzien worden van een 115pk/270 Nm sterke elektromotor die door een Li-Ion-accu van stroom zal worden voorzien. Ondanks zijn extra gewicht van 250 kg zal de acceleratie van 0 naar 100 van deze 1510 kg zware Golf in 10,9 seconden gebeurd zijn, waarmee de Golf niet rap is, maar wel vlot genoeg om met het verkeer mee te komen.

De actieradius zal liggen op 175 km, als je tenminste niet constant op topsnelheid rijdt, die op 135 km/u ligt. Als je een lege E-Golf weer aan het stroom hangt kun je de auto snelladen binnen 45 minuten, maar op een volledige lading via het normale stopcontact moet je 6 uur wachten.

Het accupack heeft wat ruimte nodig, maar er blijft toch nog 345 liter over van de 380 in de door een brandstofmotor aangedreven Golf 7 hatchback.

De vraag is of je niet beter kunt gaan voor de Golf Plug-in Hybrid, die voorzien zal zijn van een 1.4 TSI benzinemotor met ondersteuning van een elektromotor. De techniek voor deze auto verwant zijn met de Audi A3 e-tron, die tentoongesteld zal worden in Genève in maart.

Bron: Autobild