De Huyndai Ioniq lijkt niet toevallig op de Prius, het is een regelrechte Koreaanse kopie. Het grootste verschil: de hybride is maar liefst 8000 euro goedkoper. Topaanbieding?
Vanaf 22.000 euro
Het lijkt een goede aanbieding: een zuinige hybride die er best goed uit ziet, wat opties aan boord heeft, goed rijdt en bovendien voor een zeer schappelijke prijs, nl. vanaf 21.995 euro door Hyundai in de markt gezet wordt. Daarvoor krijg je de hybrideversie, met een 1.6 benzine en een 43,5 pk elektromotor, samen goed voor een systeemvermogen van 141 pk en 265 Nm. Schakelen gebeurt met een automaat met dubbele koppeling, waardoor niet continu een vast toerental wordt vastgehouden bij accelereren (CVT).
Rij-impressie Hyundai Ioniq door Autovisie
Waar zit dat enorme prijsverschil met de Prius? Volgens tester Peter Hilhorst van Autovisie is de Toyota nog wat meer een ruimteschip, maar voor de rest kan hij het niet verzinnen. Kortom: in Japan krijgen ze het warm tussen de billetjes van deze Ioniq, die met deze prijs niet alleen voor zakelijke rijders interessant is. Bekijk de review hieronder.
Rij-impressie Hyundai Ioniq door Autoweek
Marco Gorter van Autoweek heeft ook met de Ioniq Hybride gereden. Volgens hem is het geen ruimtewonder of fun to drive, maar heeft Hyundai zijn huiswerk wel heel goed gedaan. Zijn verslag bekijk je hieronder.
Rij-impressie Hyundai Ioniq door de ANWB
Frank Buma van de ANWB zet de Ioniq tegenover de Prius, en testte zelfs even de elektrische variant van de nagelnieuwe Koreaan die naar verwachting rond de 34.000 euro moet gaan kosten en op papier 280 km ver komt.
Rij-impressie Hyundai Ioniq door de Consumentenbond
Gerard Kroon van de Consumentenbond tenslotte reed ook met de nieuwe Ioniq van Hyundai. Zijn videoverslag bekijk je hieronder.