AutoAuto

De Hyundai Inster is Hyundai’s nieuwste elektrische stadsauto met een opvallend design. Deze compacte EV is speciaal ontworpen voor stedelijke omgevingen, maar biedt verrassend veel ruimte, comfort en actieradius. Het bijzondere ontwerp is smaakgevoelig, maar de kleine Koreaan is superpraktisch, wat ik al heb ervaren op de afgelopen EV Experience op Circuitpark Zandvoort waar een preview-exemplaar stond uitgestald. Dat de kleine Koreaan superpraktisch is ondervond mijn favoriete EV-vlogger Bjørn Nyland ook in zijn grappige review over het interieur van de Inster.

Design: vierkant = praktisch

De Hyundai Inster valt direct op. Zijn hoekige, bijna pixelachtige design doet denken aan retro-games. Denk aan de Ioniq 5 in mini-formaat.

Hyundai voorzijde

Hyundai voorzijde © Hyundai

De LED-verlichting voor en achter is herkenbaar, met pixel-elementen die verwijzen naar Hyundai’s nieuwe designfilosofie. De wielen staan op de uiterste hoeken, wat ondanks zijn compacte afmetingen (lengte: ca. 3,8 meter) zorgt voor flink wat binnenruimte. In het interieur valt de flexibiliteit op. De achterbank is op diverse manieren verstelbaar, en zelfs de voorstoelen zijn plat te leggen, zodat je er zelfs in zou kunnen slapen als je er een matras in legt.

Technische specificaties Hyundai Inster

Kenmerk Specificatie
Type aandrijving Volledig elektrisch (BEV)
Batterijcapaciteit 42 kWh (standaard), 49 kWh (Long Range)
Actieradius 250 / 295 km (realistisch volgens EV Database)
Laadvermogen AC 11 kW
Laadvermogen DC tot 85 kW (snelladen)
0-100 km/u ca. 11 seconden
Vermogen ca. 97 / 115 pk
Topsnelheid 140 km/u
Bagageruimte ca. 280 liter
Gewicht 1388 kg
Infotainment 2x 10,25 inch displays, Apple CarPlay, Android Auto
Rijhulpsystemen Lane Assist, noodremhulp, dodehoekdetectie, adaptive cruisecontrol
Vanafprijs €24.295 – €25.995 (LR)

Wat vind jij van de Inster? Vind je hem mooi, of juist niet? Ik ben benieuwd naar je mening, en laat deze vooral hieronder achter in de comments!