De Hyundai Inster is Hyundai’s nieuwste elektrische stadsauto met een opvallend design. Deze compacte EV is speciaal ontworpen voor stedelijke omgevingen, maar biedt verrassend veel ruimte, comfort en actieradius. Het bijzondere ontwerp is smaakgevoelig, maar de kleine Koreaan is superpraktisch, wat ik al heb ervaren op de afgelopen EV Experience op Circuitpark Zandvoort waar een preview-exemplaar stond uitgestald. Dat de kleine Koreaan superpraktisch is ondervond mijn favoriete EV-vlogger Bjørn Nyland ook in zijn grappige review over het interieur van de Inster.
Design: vierkant = praktisch
De Hyundai Inster valt direct op. Zijn hoekige, bijna pixelachtige design doet denken aan retro-games. Denk aan de Ioniq 5 in mini-formaat.
De LED-verlichting voor en achter is herkenbaar, met pixel-elementen die verwijzen naar Hyundai’s nieuwe designfilosofie. De wielen staan op de uiterste hoeken, wat ondanks zijn compacte afmetingen (lengte: ca. 3,8 meter) zorgt voor flink wat binnenruimte. In het interieur valt de flexibiliteit op. De achterbank is op diverse manieren verstelbaar, en zelfs de voorstoelen zijn plat te leggen, zodat je er zelfs in zou kunnen slapen als je er een matras in legt.
Technische specificaties Hyundai Inster
Kenmerk | Specificatie |
---|---|
Type aandrijving | Volledig elektrisch (BEV) |
Batterijcapaciteit | 42 kWh (standaard), 49 kWh (Long Range) |
Actieradius | 250 / 295 km (realistisch volgens EV Database) |
Laadvermogen AC | 11 kW |
Laadvermogen DC | tot 85 kW (snelladen) |
0-100 km/u | ca. 11 seconden |
Vermogen | ca. 97 / 115 pk |
Topsnelheid | 140 km/u |
Bagageruimte | ca. 280 liter |
Gewicht | 1388 kg |
Infotainment | 2x 10,25 inch displays, Apple CarPlay, Android Auto |
Rijhulpsystemen | Lane Assist, noodremhulp, dodehoekdetectie, adaptive cruisecontrol |
Vanafprijs | €24.295 – €25.995 (LR) |
Wat vind jij van de Inster? Vind je hem mooi, of juist niet? Ik ben benieuwd naar je mening, en laat deze vooral hieronder achter in de comments!