Brommobielen zonder de brom, want elektrisch is de norm als je het hebt over nieuwe brommobielen. De steden worden voller, maar de uitstoot moet omlaag. Tegelijkertijd worden auto’s alsmaar duurder, dus een elektrische citycar kan de uitkomst zijn als je vooral binnen de stad rijdt. Betaalbare mobiliteit voor 2 personen met een dak boven je hoofd, wel zo fijn als het regent.
Langs de grachten
Bij Bright wilden ze wel eens testen hoe zo’n elektrische citycar bevalt in de binnenstad van Amsterdam. Ze zetten de Opel Rocks-E tegenover de Carver en de Canta. En dat levert vermakelijke beelden op. Dit filmpje is duidelijk bedoeld om de Opel in het zonnetje te zetten, maar geef nou toe: zo’n Carver is toch helemaal de bom?
Citycars
Opel Rocks-E | Carver | Canta E-comfort | ||
---|---|---|---|---|
Aantal personen | 2 | 2 | 2 | |
Max. snelheid | 45 km/h | 45 km/h | 40 km/h | |
Bereik | 75 km | 100 km | 55 km | |
Prijs | € 8.499 | € 10.990 | € 17.495 |
Ik ben in bezit van een Carver base 45 km/pu: weet iemand een manier om de Carbver wat harder te laten rijden van 45 km p/u ? Een Opel Rocks wordt getuned naar 65 km p/u, ik zou dat uit veiligheidsoverwegingen ook met mijn Carver willen: op doorgaande wegen behoorlijk wat kasyt van irritatie door automobilisten die de 45 km te laag vonden en soms best wat capriolen uithalen waarbij gevaarlijke situaties ontstaan. 65 km is op buitenwegen meer veiliger. Wie heeft ervaring of idee:en waar dit kan worden aangepast.