Volvo Nederland gaat de V40 T2, in tegenstelling tot een eerder besluit, tóch voeren in Nederland en wel per 1 januari 2014. De instapversie van de Volvo V40, de T2 Base, is dan te koop voor prijzen vanaf 24.995 euro, wat 2000 euro goedkoper is dan de goedkoopste T3 Base, de huidige benzine-instapper.
Feitelijk heeft de T2 dezelfde 1.6 turbomotor in het vooronder als de T3, maar hij is in het geval van de T2 geknepen tot 88 kW (120 pk). De benzinemotor levert wel evenveel koppel, namelijk 240 Nm, dat beschikbaar is tussen 1.600 en 3.000 t.p.m.
Het brandstofverbruik is vastgesteld op 5,3 l/100 km. De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt 124 g/km en op basis daarvan heeft de Volvo V40 T2 het groene milieulabel B. Dat is evenveel als de T3, maar zowel de T2 als de T3 hebben geen verlaagde bijtelling vanaf 1-1-2014, immers de ondergrens voor 20% is per deze datum vastgesteld op 117 gram.
Prijzen
De eerder genoemde prijs (24.995 euro) van de Volvo V40 T2 geldt voor de Base-uitvoering. Voor de Kinetic komt daar 1.000 euro bij, de Momentum kost 27.495 euro en de prijs van de Summum is 29.995 euro. De Volvo V40 T2 in de R-design-uitvoering is er voor 28.995 euro.
Ook met Business Pack Pro
Ook de T2-motorisering is te bestellen met Volvo’s Business Pack Pro. Het Business Pack Pro is leverbaar vanaf 1.295 euro voor RTI geintegreerd hard-disk navigatiesysteem, High Performance Multimedia met Bluetooth audiostreaming, Electronic Climate Control met Interior Air Quality System, Park Assist achter, LED-dagrijverlichting voor, Cruise Control en het unieke Adaptieve TFT Crystal instrumentenpaneel met drie instellingen.
Refereer naar een eerdere reactie van mij waarin ik stelde dat Volvo wel een T2 op de markt moet brengen. (Zie Audi/BMW/VW). Toch gedaan, prima, zeker voor
mensen die alleen van A naar B moeten. Nu nog even de S/V60 T6 begrenzen op
250 en niet op 230 km/u. Is E4000 duurder dan de T5 met nagenoeg dezelfde
prestaties. Zou dan niet die T6 nemen. Volvo is te betuttelend bezig. Gaat er om hoe hard je auto kan als je het er maar niet mee rijd. Zou hetzelfde zijn als een GTI
begrenzen op 230. Groeten, een tevreden V40 rijder. (En, ja ja, Polestar biedt toch een setje voor de T3 aan…….).
Het leuke is dat de T2, net als de T3 met een simpele ingreep 200 pk zou moeten kunnen leveren, net zoals Polestar nu de T4 200 pk geeft. Het is hetzelfde blok als de T3 en T4, maar softwarematig gedowntuned.
Hallo,
Ik heb geen verstand van auto’s, maar wij zijn van plan een Volvo V40 1.6 T2 uit 2014 te kopen. Nu vertelde iemand mij dat dit niet verstandig is, omdat er veel technische problemen zijn met de 1.6 motoren van Volvo en dat het beter is en 2.0 motor te kopen. Herkent u dit?
De 2.0 is echter wel duurder in aanschaf en in verbruik. Wij rijden max 20.000 km per jaar.