Ford en Renault hadden al een station die je voor een prikkie leasend kan rijden, en nu komt er een nieuwe concurrent bij: de Toyota Auris Hybrid Touring Sports, ook met 14% bijtelling.
Het verschil met de Ford Focus en Renault Mégane is dat deze beide auto’s beschikken over een dieselmotor, terwijl de hybride Auris wagon wordt voortbewogen door een benzinemotor in combinatie met een elektromotor. En daarmee hebben zakelijke rijders die geen diesel mogen/willen rijden met deze hybride station van Toyota een interessant alternatief in deze klasse. En een ruimtelijk alternatief, want je kunt 530 liter achter achterbank kwijt, en als je deze platgooit is er plek voor 1658 liters.
De Touring wordt voortbewogen door dezelfde 136 pk sterke aandrijflijn die we ook vinden in de Auris hatchback, de Prius en de Lexus CT200h. De CO2-uitstoot is 86 g/km en daarmee is hij in 2014 nog met 14% bijtelling te bestellen.
Trekhaak
Bijzonder aan deze Auris Hybrid station is dat er een trekhaak leverbaar is, zij het dat het maximale trekgewicht slechts op maximaal 345 kilo ligt. Trekauto van het jaar zal hij dus nooit worden.
De nieuwe stationversie van de Auris wordt medio 2013 in de showrooms verwacht, maar is nu al te bestellen.
Uitvoering | Prijs | |
Aspiration | €24.750 | |
Dynamic | €26.460 | |
Executive | €27.840 | |
Lease | €26.760 | |
Lease Pro | €28.830 |