De Auris is dood, lang leve de Corolla! Toyota heeft de naam Corolla na 13 jaar afwezigheid doodleuk weer geïntroduceerd in Europa. En dat terwijl de naam in de rest van de wereld nooit is weggeweest. De nieuwe Corolla staat op het TNGA-platform, wat er voor zou moeten zorgen dat de auto een betere stuurmansauto is dan de Auris. De hatchback is niet heel ruim in zijn klasse, mede door het accupakket, maar als je ruimte wilt, dan kun je ook gaan voor de Touring Sport. Het Japanse merk heeft met de hybride-versies van de Corolla voor kilometervreters een sterke troef in handen, met name met de nieuwe Hybride station met 180 pk. Die gaan we veel zien.

Review Toyota Corolla door Autovisie

Dries van den Elzen van Autovisie reed met hatchback en komt er achter dat het grotere accupack van de hybride een beetje ruimte opslokt op de achterbank.

Review Toyota Corolla Touring Sports door ANWB

Frank Buma van de ANWB reed met de Touring Sports. Die biedt centimeters meer beenruimte voor de achterpassagiers, en natuurlijk meer bagageruimte dan de hatchback. De meerprijs hiervoor is 1000 euro, dus zeker het overwegen waard.

Review Toyota Corolla door Autoweek

Marco Gorter vindt de Corolla niet bijzonder goed sturen, maar vindt dat de auto ook geen grote steken laat vallen. Een echte Toyota dus.