De lage bijtellingscategorieën staan onder druk, maar wie nog voor 1 januari 2016 een hybride Golf GTE op kenteken zet geniet nog 60 maanden van slechts 7% bijtelling.
Lease-auto’s met een hoog vermogen en een lage bijtelling zijn een groot succes. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Volvo V40 D4 Business en de Volvo V60 D6 PIH. Beide auto’s bieden vrij compromisloos rijplezier met lage kosten, en zijn daarom niet aan te slepen. Dat dit de Nederlandse staat veel geld scheelt terwijl het milieu er niet veel beter op wordt als we met zijn allen in deze op papier schone leasebakken rondrijden laten we maar even buiten beschouwing.
De Golf GTE plug-in hybride wordt waarschijnlijk ook zo’n succes. Met meer dan 200 pk en een netto bijtelling van zo’n 90 euro (bijtelling), is het uitzoeken van een leasebak voor een Volkswagen-fan natuurlijk geen moeilijke opgave.
Maar hoe rijdt deze stekker-Volkswagen eigenlijk? Dat hebben een aantal autojournalisten al voor je uitgezocht in de onderstaande rij-impressies.