Als een van de eerste Europese premiumfabrikanten heeft Jaguar nu een antwoord op de populaire elektrische auto’s van Tesla: de Jaguar i-Pace.

480 km bereik

De i-Pace is een elektrische SUV met een flink bereik; volgens de nieuwe strenge WLTP-testen komt de door elektromotoren aangedreven Engelsman 480 km ver. Daar kun je mee thuiskomen, letterlijk. Hij is wellicht niet zo futuristisch als de met vleugeldeuren uitgeruste Model X van Tesla, maar als gerenommeerd autofabrikant heeft Jaguar wel veel ervaring met het in massa produceren van auto’s. Zie daar de kansen voor Jaguar. Voor leaserijders is de 4% bijtelling financieel natuurlijk erg interessant.

Aandrijflijn Jaguar i-Pace: accupakket en 2 elektromotoren

Aandrijflijn Jaguar i-Pace: accupakket en 2 elektromotoren in de bodem van de auto

Dankzij een 90kWh-accu en een elektromotor op zowel de vooras als de achteras heeft de i-Pace zowel veel power als veel grip. Dankzij de 400 pk en 696 Nm koppel accelereert hij daarom ondanks het forse gewicht van 2100 kilo in slechts 4,8 seconden naar 100 km/h. Dat is lekker snel, en als je wel eens met een elektrische auto hebt gereden weet je dat dat zonder enig drama gebeurt. In de praktijk ben je daarom altijd als eerste weg bij het stoplicht (tenzij er natuurlijk een eveneens supersnelle Tesla of McLaren naast je staat). De i-Pace is verkrijgbaar vanaf 80.330 euro, en is vanaf nu te bestellen.
Mat Watson van Carwow mocht al even met de nieuwe Jaguar rijden. Zijn video bekijk je hieronder