De Formule 1 moet al een aantal jaren aan populariteit inleveren. Het aantal televisiekijkers daalde vorig jaar wereldwijd zelfs met vijftig miljoen kijkers. De populariteit van de sport lijkt in Nederland echter weer aan te trekken met de komst van Max Verstappen.
De zoon van Jos Verstappen staat komend seizoen als jongste coureur ooit aan de start in de Formule 1. Hij werd afgelopen zomer opgenomen in het opleidingsprogramma van Red Bull. Het lijkt erop dat door de komst van Max het enthousiasme in Nederland weer aantrekt. Zo gaat de verkoop voor kaartjes in de Belgische GP vier keer zo hard als het jaar ervoor. Sportstadion, de verkoper van de kaartjes geeft aan dat dit puur door de komst van Verstappen komt.
Wereldkampioen
Alhoewel Max Verstappen een grote belofte is zal het weer spannend worden wie er met de wereldbeker vandoor gaat. Autoverzekeraar Allianz, sponsor van Formule 1-team Mercedes AMG Petronas, weet te melden dat Nico Rosberg weer een heftige strijd verwacht met teamgenoot Lewis Hamilton. 15 maart gaat in de GP van Australië het seizoen weer van start. Dan gaan we zien wie er als beste het seizoen aftrapt.
Aanpassen races
De Formule 1 is bezig met het aanpassen van de races en motoren om het voor kijkers weer aantrekkelijker te maken. De aanpassingen zullen echter op zijn vroegst pas in 2017 doorgevoerd worden. Een meerderheid van de teams zou in Genève tegen veranderingen van de regels hebben gestemd zo meldt het Britse blad Autosport. Dit waarschijnlijk in verband met de kosten die het met zich meebrengt voor de vervanging van motoren, want dat de F1 voor geen meter meer klinkt, dat is bekend.
Een ding in de Formule 1 dat waarschijnlijk nooit zal veranderen en zijn populariteit zal behouden zijn de mooie dames die als vliegen op de stroop rond de rijdende multimiljonairs zwermen…