De Super Bowl is voor veel Amerikanen hét evenement van het jaar. Er keken afgelopen zondag 2 februari liefst 102 miljoen mensen naar de American Football-finale. De show tijdens rust (halftime) spreekt eveneens tot de verbeelding, met optredens van Shakira en Jennifer Lopez met dochter. Ook adverteerders strijden om de aandacht van de kijker tijdens de peperdure reclameblokken. Dit jaar lijkt de Jeep-reclame met Bill Murray met de prijzen er vandoor te gaan.

Jeep: Groundhog Day met Bill Murray

Wie kent de filmklassieker uit 1993 niet: Groundhog Day met Bill Murray. Voor deze commercial van Jeep kroop de acteur weer even in de huid van Phil Conors. In deze rol beleeft hij Groundhog Day (2 februari, deze feestdag bestaat ook echt!) telkens opnieuw. De reclame begint op exact dezelfde manier als de film, maar in plaats van dat hij Ned op z’n bek slaat, pakt hij de bosmarmot en de Jeep Gladiator en rijdt hij het avontuur tegemoet. Vanaf dat moment is geen dag hetzelfde meer, met een glansrol voor de Jeep en de bosmarmot.